Zoeken

Overlijden melden

Als een dierbare van je overlijdt, breekt er een moeilijke periode aan. Er komt veel op je af, dat begrijpen we. We condoleren je met het verlies en wensen je veel sterkte de komende tijd. 

We willen je graag helpen met de administratieve afhandeling van jouw uitkeringsverzoek. 

Je kunt het overlijden bij ons melden via onderstaande link. Verder hebben wij belangrijke informatie rondom het melden van een overlijden hieronder voor jou op een rij gezet.

Wat kun je doen met de uitkering?

Als polishouder of begunstigde zal je vragen hebben over uitkering bij overlijden.

Is de verzekering verpand?

Het kan zijn dat de verzekering verpand is en (dan meestal) gekoppeld is aan een hypotheek. De rechten uit de polis zijn dan overgedragen aan de geldverstrekker. Wij kunnen pas uitkeren als wij een akkoord hebben van de geldverstrekker van de hypotheek. De geldverstrekker ontvangt dat deel van de uitkering waarmee de hypotheek wordt afgelost.

Welke documenten moet ik aanleveren?

We hebben het op een rij gezet. Daarna kunnen wij de overlijdensmelding administratief verwerken. 

  • (originele) akte van overlijden;
  • kopie geldig legitimatiebewijs van de begunstigde(n);
  • verzoek van de begunstigde(n) met het rekeningnummer waarop de uitkering kan worden gestort;
  • kopie van de bankpas of een recent bankafschrift van de rekening van de begunstigde(n) waarop de uitkering moet worden gestort;
  • verklaring van erfrecht (alleen als de overledene geen wettelijk partner heeft);
  • formulier waarin wordt gevraagd naar de overlijdensoorzaak. Dit sturen wij naar je als er op de levensverzekering een kapitaal bij overlijden is meeverzekerd. 

Wij beëindigen de verzekering als wij alle benodigde documenten hebben ontvangen. De uitkering betalen we binnen zeven werkdagen.