Zoeken
Info

Heb je een vraag over je waardeoverzicht of rechtsherstel in box 3 van de Belastingdienst? 

Lees hier alles op een rij

Zelf simpel regelen

Verandert er iets in je persoonlijke situatie of wil je bijvoorbeeld jouw betalingsgegevens of adres aanpassen? Dan ben je op deze pagina op het juiste adres.

Inloggen bij Scildon

Ben je al klant bij ons en heb je al een account? Dan kun je het beste inloggen om je gegevens te wijzigen of in te zien.

Contact Pensioen

Heb je als werkgever of werknemer specifieke vragen over het Scildon Pensioen? 

Wij hebben hiervoor een apart telefoonnummer en e-mailadres, zodat we je snel kunnen helpen. Onze pensioen-collega's zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

Adres en rekeningnummer

Bezoekadres

Laapersveld 68
1213 VB Hilversum

Postadres

Postbus 4
1200 AA Hilversum

Rekeningnummer

NL44RABO0300785011

Email

servicedesk@scildon.nl

Over Scildon

Wij zijn een Nederlandse verzekeringsmaatschappij uit Hilversum. Al 40 jaar helpen wij onze klanten met onze persoonlijke levensverzekeringen. Bij Scildon zit je goed als het gaat om pensioen, beleggen of overlijdens­risicoverzekeringen.

Veelgestelde vragen over je verzekering

Om je zo snel mogelijk te helpen, hebben we de meest veelgestelde vragen voor je op een rij gezet.

Ik heb nog geen waardeoverzicht ontvangen. Kan ik het overzicht alsnog ontvangen?

Heb je een beleggingsverzekering? Dan ontvang je jaarlijks rond april een waardeoverzicht. Dit overzicht vermeldt de waarde van je verzekering per 1 januari en 31 december en de ontwikkeling hiervan gedurende het jaar. Het waardeoverzicht staat ook in Mijn Scildon.

Het waardeoverzicht is geen jaaropgave. Heb je een verzekering waarvan je de waarde op moet geven bij de aangifte inkomsten- en vermogensbelasting? Dan ontvang je voor deze verzekering de waarde van je verzekering in het economisch verkeer (WEV).  Deze opgave ontvang je jaarlijks in januari.

Heb je nog vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met een medewerker van onze Servicedesk. Ons telefoonnummer is (035) 625 25 00.

Kan ik zelf een offerte opvragen of een verzekering afsluiten?

Je kunt bij Scildon een offerte aanvragen via een onafhankelijk adviseur. Zij geven je een helder advies. Dit advies richt zich op jouw persoonlijke omstandigheden en wensen.

Je kunt via onze website wel simpel berekenen wat een ORV kost. Zoek je een adviseur bij jou in de buurt waarmee Scildon samenwerkt? Klik dan hier

Waarom heb ik een adviseur nodig om een verzekering te sluiten of aan te passen?

Scildon biedt producten aan die jou in staat stellen je financiële doelen te vervullen. Denk hierbij aan:

  • de aankoop van een huis
  • kinderen die gaan studeren
  • pensionering
  • arbeidsongeschiktheid
  • verlies van je partner

Het is niet eenvoudig de financiële gevolgen van deze gebeurtenissen te overzien. Daarom biedt Scildon de producten alleen aan na een goed financieel advies. Of het nu gaat om een nieuwe verzekering of een aanpassing op een lopende verzekering. Een adviseur helpt je graag bij het in kaart brengen van de mogelijkheden. De mogelijkheden die het beste aansluiten op jouw financiële situatie.

Waarom vraagt mijn adviseur een vergoeding voor advies?

Een financieel advies is een dienst die je adviseur biedt. Het sluiten of aanpassen van een verzekering kan onderdeel zijn van dit advies. Aan dit advies zijn kosten verbonden die je betaalt aan de adviseur. Informeer naar de hoogte van de advieskosten en vraag wat je hiervoor kunt verwachten. De kosten vind je terug in het dienstverleningsdocument (DVD). Deze vind je op de website van je adviseur.

Hoe vind ik een financieel adviseur?

Klik hier een adviseur bij jou in de buurt te vinden. 

Meer veelgestelde vragen